Bodrum Gulet Kiralama - Ramses Yachting

LÃœKS YAT KÄ°RALAMA

12.06.2019

Ne   kadardir   evlerimize   sıkıştık   gene.   Koca   bir   kis   uzun   uzunmesailer, çocuklarin okullari, projeler yetismesi gereken iÅŸlerle kaldıkbaÅŸbaÅŸa   da   bir   kendimizi   dinleyemedik.   SoÄŸuktu,   yorgunluktu,dertlerdi falan hep sardı bizleri. Belli ki zamanı ÅŸimdi kaçmaninburalardan...   Uzaklara,  Akdeniz   ve   Ege   koylarına,   yeÅŸili   maviyitatmaya, hatta lüksü yaÅŸamaya...Sizin aklınıza ne geliyor bilmiyorum ama benim aklıma lüks deyinceyeÅŸillerin arasından kopmuÅŸ sıcak ahÅŸap mobilyaların yeni kokusunuuzerinde   tasiyan,   parlayan,   denizin   hisirtisini   kulaginiza   ninniseklinde fisildayak kamaralarla dolu bir tekne geliyor. Yuzumde birgulumsemeyle yaziyorum suan cunku tekne demek yanlismis gibigeliyor, gemi mi desek acaba?Lüks yat kiralamanin en guzel tarafı bu bence, sorumluluÄŸu size aitolmayan   bir   evin   konforunda   Akdeniz   ve   Ege   kıyılarınıngüzelliÄŸinden sarhoÅŸ olarak mavi yolculuÄŸunuzu yapmaktır. Sankikoyların vahÅŸi doÄŸası, denizin dalgaları size zarar veremez bu lüksyatlarda. Teknelerde vip hizmeti girla tabi. Yemeklerden tutun hergun uyandığınız kamaralarınızın mis gibi ahÅŸap ve temizlik kokusuanne evinde hissettiriyor bizleri. Tabi tayfanin guler yuzlu eÅŸliÄŸiunutulmuyor hiç.O zaman size bir bir anlatayım neler yaÅŸadik lüks yatlarımızda,hayallere dalıp gidelim, güzel rüyalar görelim diye...Åžehrin   uÄŸultusunu   arkamızda   bıraktıktan   sonra   vardık   Bodrumsahillerine. Upuzun direklerin kapladığı adeta bir tarla gorüntüsüçizen limanda ilerledik lüks yatımıza. Ä°çimde bir heyecan tabi, çoközel hissedeceÄŸimi biliyorum, sanki dünya benimmiÅŸçesine açacağımkollarımı   denizlere   arkamda   lüks   yatım,   meydan   okuyacağımefsanelere.Lüks   yatımıza   varınca   bizi   tatlı   mı   tatlı   kaptanımız   ve   tabi   kiprofesyonel tayfamiz karşıladı. Lüks yatın da karşılaması lükstü tabi.Güzel bir seremoniyle açtık tatilimizi. Karnızımı güzelce doyurdukve   ekibimizle   tanıştıktan   sonra   kamaralarımıza   yerleÅŸtik.   Nasılanlatırım bilemiyorum ama lüks yat diye ben buna derim iÅŸte. Jiletgibi çarÅŸaflar, ahÅŸap mobilyalar adeta parlıyor, ayağınızın altındakitahtalar adeta yumuÅŸacık, spada hissettirecek bir auraya sahip duÅŸlarıbile heyecanlandırıyor insanı. Sadece kamaralar da deÄŸil elbet, mavi
yolculuk denince aklımıza gelen ilk renkler, beyaz, mavi, kahverengisanki lüks yatınızda ihtiÅŸamlı bir ÅŸekilde harmanlanmış, kendimizi birfilm setinde hissedicek kadar özel olduÄŸumuzu düÅŸündürtebiliyorlüks yatlar bize.Bembeyaz yelkenlerle birlikte denizin üzerinde süzülen bir güvercingibi   açıyoruz   kanatlarımızı.   Kaptan   rotayı   çeviriyor   Bodrumsahillerine, mavi yolculuÄŸumuz baÅŸlıyor burdan sonra... Yine anlataanlata bitiremediÄŸim mavi sonsuzluklardan mı bahsetsem, cam gibisuyun dibinde oyunlar oynayan yunuslardan mı yoksa   Lüks yatkiralamanın   bana   verdiÄŸi   özgürlük   hissinden   mi?   Bir   dedokunduÄŸunuz   ayağınızı   bastığınız   bu   kamaraların   aslında   doÄŸuakdeniz kıyılarına özgü gulet yatlar olduÄŸunu ve önceleri HalikarnasBalıkçısı  baÅŸlattığı  mavi  yolculuklarda  kullandığı  bir  kayık  tarzıolduÄŸunu bilmek de ayrı bir gülümseme bırakıyor yüzümde. Eskidenbalıkçılar ve sünger avcıları için tasarlanmış olan bu yatlar ÅŸuan maviyolculuÄŸun ana ögesi olan lüks yatlar haline dönüÅŸmÅŸler. Bu hikayelerle beraber çıkıyoruz yollara. Ege ve Akdeniz Kıyılarımavi yolculuk için biçilmiÅŸ kaftan. Demiri attığımız her kıyıda isterlüks yatımızda olsun isterse de soÄŸuk, mavi sularda, her an lüksü vekonforu   yaÅŸadığımız   bir   tatil   oluyor.   Kiralık   lüks   guletimizingüvertesinde   kabin   ekibinin   özenle   hazırladığı   muhteÅŸemkahvaltımızı   ediyoruz.   KuÅŸ   sesleri,   rüzgarın   uÄŸultusu,   huzuruylayalnızlık hissi, neÅŸesiyle kalabalık hissi sarıyor kalplerimizi. Bu kadarlüksün ve huzurun bir araya gelmesi zararlı deÄŸil midir sizce de?KaybedeceÄŸiz kendimizi ve geri dönmek istemeyeceÄŸiz biliyorum.Ama kimin umurunda? YavaÅŸ yavaÅŸ geliyor komÅŸular, arkadaÅŸlıklar,sohbetler,   kahkahalar   hemen   dolduruyor   günü...   Lüks   yatımızdaağırlıyoruz misafirleri, yine yemekler, yine eÄŸlence...Bodrum Sahillerinde en çok bizi etkileyen yerler Orak Adası, YediAdalar, Ä°ngiliz Limanı,Sedir Adası, Çökertme Koyu, Tuzla Koyu vePabuç Burnu ve daha niceleri oluyor. Bodrum’un o çok ünlü, OrakAdası’na rotamızı çevirirken içimizdeki heyecan git gide büyüyor.Suyun dibini kaç metre öteden görebilmek bizim gibi koca, griÅŸehirlerden gelenler için büyük ÅŸans. Sadece Orak Adası’nın denizideÄŸil, taÅŸ evleri, mavi ve beyazı bir araya getiren sokakları ile ünlübalıkçı köyü Çökertme’ye de uÄŸruyoruz. Burada mavi turu baÅŸka birboyuta taşıyacak bir kasaba hayatı çarpıyor gözümüze. Yine yüreklersıcacık   oluyor,   yüzler   gülümsüyor,   anamıza   babamızasarılırmışçasına yerel halkla içiçe güzel bir akÅŸam geçiriyoruz.
Huzurlu bir ÅŸekilde sabahın ilk ışıklarıyla uyanıyoruz baÅŸka bir günede. Kaptan rotamızı buhur aÄŸaçlarının ve enfes reçine kokusun hakimolduÄŸu Yedi Adalar’a çeviriyor Mavi yolculuk denince akla ilk gelenÅŸeylerden biri de dalış yapmak tabi. Åžnorkelle dalış, basit serbestdalış,   olta   ve   zıpkın   ekipmanları   ile   balık   avlama   veya   süngertoplama gibi etkinlikler de lüks yat kiralamanın yanında bir hediyeolarak veriliyor. Ä°nanılmaz güzellikteki su altı seyiri de mavi turuntuzu biberi oldu gerçekten. YaÅŸadığımız her an bize bu koyların kollarına atlıyormuÅŸçasına neÅŸeve huzur katıyor. Apollo’nun tapınağından, tarihi Kedrai Åžehri’nin surve kulelerinden kalan kalıntılara kadar bir çok eseri seyre çıkıyor veburadaki yaÅŸanmışlıklara dokunuyoruz sonraları. Akdeniz ve Egesahillerinde mavi turun yaÅŸattığı bu his beni her zaman derindenetkilemiÅŸtir. Bir de liks yatınızla oradasınız bir düÅŸünün...En ilgincide Kleopatra’nın efsanelere konu olmuÅŸ, görenleri büyüleyen altınrenkli kumun uçsuz bucaksız uzandığı koy. Altın kumlar üzerindealınan bir güneÅŸ banyosu kadar şımartan bir ÅŸey yok bizi o anlarda.Sonraysa,   Pabuç   Burnu.   Geliyor   o   zümrüt   renkli   sularıyla,kalplerimizi   alıp   götürüyor.  Yine   su   altı   harikalarıyla   ruhumuzuokÅŸuyor adeta.  E bu kadar yorulduk, gezdik gördük, tabi nicelerine de ÅŸahit olduk,ama sürpriz olsun deÄŸil mi? Sonra sabahlar oluyor ve muhteÅŸemsofralarda karnımızı doyuruyoruz yine, güler yüzlü ekip her zamankigibi   nerde   ne   zaman   nasıl   istersek   onu   yapmak   için   varlar.Konforumuz   yerinde,   karnımız   tok,   sırtımız   pek   kaptanımızadayıyoruz sırtımızı. AkÅŸam olunca çekiyoruz evimizi bir koya, yinesofralarda   deniz   kokusu,   doÄŸanın   getirdiÄŸi   sarhoÅŸluk   ve   enfeslezzetlerle gecelerimizi noktalıyoruz. Ä°çimizdeki sıkıntılar, acılar bir hafta-on günlüÄŸüne de olsa uzaktakalıyor ve koylar bizi sarıp sarmalıyor sanki adeta bizleri koruyorkötülüklerden. Lüks yatımızın konforunda yaÅŸadığımız birbirindengüzel deneyimlerle tatilimizin sonuna geliyoruz. Bu kadar anıyı bu kadar kısa süre zarfında biriktirmenin vermiÅŸolduÄŸu   mutluluk   kelimelerle   ifade   edilemez.   Åžehirlerin   griçukurundan bu maviliklerin zirvesine çıkmak, lüks tekne kiralamakne demek, bu konforu yaÅŸamak ne demek her birini tatmış olduk.Tayfanın   güler   yüzlü   hizmetinin   ve   tecrübeli   kaptanımızın   bize
verdiÄŸi güven hissinin tatilimizi daha da güzel kılması söz konusuoldu. Tatilin son gününde tatlı bir hüzün çöküyor bana. Nedense evimolsun istiyorum bu lüks yat. Çok ÅŸey istiyorum biliyorum ama butatilin tadı da damağımızda kalacak ne yapalım. Mavi tur, maviyolculuk,   Akdeniz-   Ege   sahilleri,   tüm   bu   kelimeler   yüreÄŸimisızlatacak yine koca bir kış. Yazın gelmesini bekleyeceÄŸim. Gelse dekamaralı, yüzen o sıcak evimize dönsek, yıldızların altında uyusakdiye   zaman   kollayacağım.   Ellerinize   saÄŸlık   Ramses  Yatching   vemuhteÅŸem ekibi...